Εισαγώγη στο ηλεκτρονικό εμπόριο


 


Ορισμος ηλεκτρονικού εμπορίου:   






 Με τον όρο ηλεκτρονικό εµπόριο αναφερόμαστε στη διαδικασία συναλλαγής (πώληση,  αγορά ή ανταλλαγή) προϊόντων, πληροφοριών και υπηρεσιών που πραγματοποιείται  µε τη χρήση δικτύων ηλεκτρονικών υπολογιστών.Είναι ένας  µοχλός, µια προωθητική τεχνολογία στα χέρια των επιχειρήσεων που τους επιτρέπει να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα στις εµπορικές τους συναλλαγές.  Επιπλέον, είναι ένας εύχρηστος τρόπος ανταλλαγής πληροφοριών µεταξύ όχι µόνο των οργανισµών, αλλά και των πελατών που χρησιμοποιείται προς όφελος όλων.



(Για πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό του ηλεκτρονικού εμπορίου κάντε κλικ στην εικόνα)

Σε πρακτικό επίπεδο το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να πάρει τις εξής μορφές:


  • Επιχείρηση με Επιχείρηση ( Β2Β) : Οι επιχειρήσεις μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου βελτιώνουν την μεταξύ τους συνεργασία, απλοποιώντας τις διαδικασίες και το κόστος προμηθειών, την ταχύτητα αποστολής τους και τον καλύτερο έλεγχο του επιπέδου αποθέματος. Επιπλέον γίνεται πιο ποιοτική η εξυπηρέτηση των πελατών και βελτιώνεται ακόμη περισσότερο η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων μέσω των ηλεκτρονικών πληρωμών μεταξύ προμηθευτών και διανομέων .
  • Επιχείρηση με Κράτος ( B2G): Η κατηγορία αυτή όπως και η πιο κάτω (C2G) πρόκειται για τις πιο διαδεδομένες μορφές ηλεκτρονικού εμπορίου και καλύπτουν όλες τις συναλλαγές ανάμεσα σε εταιρίες ή ιδιώτες και φορείς της δημόσιας διοίκησης.
  • Καταναλωτή με Κράτος (C2G):    Συναλλαγές που γίνονται μεταξύ κράτους και πολιτών. Αφορούν συνήθως συναλλαγές παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών καθώς και της αγορά εργασίας π.χ. στις ΗΠΑ, έχουν ένα τέτοιο χώρο και είναι http://www.usa.gov/
  • Κράτος με Κράτος (G2G): Συναλλαγές που γίνονται μεταξύ φορέων του κράτους εμπορικές και μη.
  • Επιχείρηση με Καταναλωτή (B2C): Η κατηγορία αυτή αντιστοιχεί σε μεγάλο βαθμό στο ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο. Εδώ ανήκουν όλες οι εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου οι οποίες αναπτύσσονται με στόχο την πώληση προϊόντων απευθείας προς τους τελικούς καταναλωτές.
  • Καταναλωτή με Καταναλωτή (C2C): ο καταναλωτής πουλά απευθείας σε άλλους καταναλωτές π.χ. πωλήσεις μέσω καταχωρημένων αγγελιών, ιστότοπου δημοπρασιών όπου ο οποιοσδήποτε μπορεί να πουλήσει οτιδήποτε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου