Σύμφωνα με έρευνα της
Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ. ΣΤΑΤ.) [πρώην Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της
Ελλάδας (Ε.Σ.Υ.Ε.)] για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα με τίτλο “ΕΡΕΥΝΑ
ΧΡΗΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ (ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ
ΕΜΠΟΡΙΟ): Έτος 2009″ μολονότι υπήρξε αύξηση το 2009 εν συγκρίσει με το
2008 κατά 18,2% στην αγορά / παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου
οι Έλληνες παραμένουν επιφυλακτικοί στην πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών για
προσωπική χρήση. Μετά από στατιστική έρευνα πάνω στα αγαθά και τις υπηρεσίες
που αγοράστηκαν / παραγγέλθηκαν από καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου κατά
το διάστημα: Απρίλιος 2008 – Μάρτιος 2009 βγήκαν κάποια συμπεράσματα σχετικά με
τους λόγους μη πραγματοποίησης
ηλεκτρονικών αγορών πού είναι οι εξης:
1.Προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα οι ίδιοι και να τα
βλέπουν, έχουν εμπιστοσύνη σε συγκεκριμένα καταστήματα, θέμα συνήθειας.
2.Τους ανησυχεί να δίνουν τα
προσωπικά τους στοιχεία.
3.θέμα ασφάλειας / τους ανησυχεί να δίνουν στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας.
4.Υπάρχει έλλειψη
εμπιστοσύνης σχετικά με την παραλαβή ή
την επιστροφή των προϊόντων / είναι δύσκολο να παραπονεθούν ή να αποζημιωθούν
για ελαττωματικά προϊόντα.
5.Είναι δύσκολο
να βρουν πληροφορίες για αγαθά ή
υπηρεσίες στις ιστοσελίδες.
6.Τεχνικοί περιορισμοί . Η ταχύτητα σύνδεσης με το διαδίκτυο είναι πολύ αργή.
·
Όπως φαίνεται, το
αίσθημα ασφάλειας ή, καλύτερα, η έλλειψη αυτού είναι από τους πιο ισχυρούς
λόγους που σταματάνε έναν επισκέπτη σε ένα e-commerce website από το να αγοράσει online.
Επομένως , αν το eshop δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στον επισκέπτη του
σχετικά με τη χρήση των προσωπικών του στοιχείων και της πιστωτικής του κάρτας,
τις πολιτικές παραλαβής και επιστροφής των προϊόντων, το support που θα έχει και τα συναφή τότε δεν πρέπει
να προκαλεί έκπληξη στους υπεύθυνους του website η έλλειψη online αγορών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου